fredag 9 december 2016

Skrivuppdatering

Pga sjukdomen har jag inte direkt förberett något ämne till dagens inlägg och känner att vi kör en liten hederlig uppdatering om hur långt jag har kommit i mitt manus!

Det ligger just nu på 172 sidor och har 89 624 ord fördelat på 20 kapitel. Som det ser ut nu så kommer manuset att hamna på ca 250 sidor i ett första utkast.

Det är mycket jag kommer att behöva ändra i redigeringen sedan, men mest kommer jag att behöva lägga tid på dramaturgin. Det har blivit ganska utdraget nu och väldigt många saker kommer att behöva ändras och flyttas om för att få det att fungera på ett bra sätt. Men det går framåt och jag hoppas att det i fortsättningen kommer att gå lika bra att skriva som det gjorde i slutet innan jag blev sjuk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar