torsdag 26 januari 2017

Anteckningsbok

När jag läste igenom mitt första manus insåg jag att det var ganska många småsaker som jag glömt bort under tiden jag skrivit. Jag kände att det fanns två lösningar på det här; 1, Skriva snabbare så jag inte glömmer bort det eller 2, skaffa mig en anteckningsbok. Det blev nummer två, vilket jag ändå tror kan vara bra när man skriven en trilogi.

Så idag tänkte jag visa min gulliga anteckningsbok som jag har till min serie. Där antecknar jag viktiga saker så som namn på familjer, detaljer om hur olika rum ser ut, vad djur heter och vem de tillhör osv. Smådetaljer så att mina karaktärer inte har en brun häst ena dagen och en svart den nästa.


Det här är framsidan och baksidan på boken. Jag köpte den när jag var i USA som AuPair, så den hade stått oanvänd ganska länge innan jag började använda den till mitt manus.

Inuti har den en massa gulliga katter och små korta "serier".

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar