onsdag 21 juni 2017

Älskade Djur

Namn: Älskade djur av Per José Karlén
Serie: -----
Språk: Svenska
Sidor: 26
Förlag: rabén & sjögren
Rec-ex: Ja

Handling:
Pino har fått en ny kikare av sina pappor. Han tar på sig sina djungelkläder och går ut i parken för att spana på alla växter och djur. Där ute hittar han en massa olika djur och alla små bebisar frågar sina föräldrar eller syskon hur mycket de älskar dem.


Omdöme:
Kärlek, kärlek överallt! Lilla Pino är en rödhårig sprallig liten pojk som gör det barn gör bäst, att upptäcka! Och även om jag undrar vad vattenmelonsträdet på första bilden har där att göra, så är det en fin bok. Pino hittar rävar, fåglar, krokodiler och elefanter. Vid ett tillfälle får man även vrida upp boken på högkant för att se bilden rätt, vilket jag kan tänka mig att barnen verkligen kommer att gilla. Alla små djuren frågar hur mycket de är älskade och får fina svar från sina föräldrar/syskon/farföräldrar.

Något jag inte är så superförtjust i dock är tecknarstilen. Hundar som ligger med ett bakben framåt och ett bakåt, och krokodiler som påminner lite om ålar fungerar inte riktigt för mig. Stilen drar dock inte ner något betyg, då det verkligen bara är en personlig preferens.

Jag tror att många skulle kunna läsa den här boken med sina barn och prata om kärlek och i vilka olika former den finns. Det finns även väldigt mycket som man bara kan prata om på bilderna, så förvänta er inte att kunna läsa den från början till slut utan att stanna och prata om annat under tiden!



================================================================

Läs mer om mig under fliken "Om mig" och lämna gärna en kommentar!
Följ även bloggen på instagram, @elinasbokliv , eller bloglovin, @elinacomstedt

  https://www.bloglovin.com/@elinacomstedt

2 kommentarer: