tisdag 7 november 2017

Goodreads bästa böcker under året 2017!

Nu är det dags att börja rösta på den bästa boken 2017Goodreads! Jag använder Goodreads väldigt mycket för att hålla koll på vilka böcker jag läst och så, men inte direkt den sociala biten av sidan.


Men, kategorierna som man kan rösta inom är iaf:
  1. Fiction
  2. Mystery & Thriller
  3. Historical Fiction
  4. Fantasy
  5. Romance
  6. Science Fiction
  7. Horror
  8. Humor
  9. Nonfiction
  10. Momoir & Autobiography
  11. History & Biography
  12. Science & Technology
  13. Food & Cookbooks
  14. Graphic Novels & Comics
  15. Poetry
  16. Debut Goodreads Author
  17. Young Adult Fiction
  18. Young Adult Fantasy
  19. Middle Grade & Children's
  20. Picture Books
Så utav de här 20 kategorierna, så informerar sidan mig om att jag har EN bok som jag läst och som finns nominerad, nämligen King's Cage av Victoria Aveyard. Och den har jag inte ens läst klart. Kika in här för att hitta vilka de nominerade är.

Men då tänkte jag att, vilket bra tillfälle för en liten utmaning till mig själv! Eftersom jag nu då inte har läst någon av böckerna som är nominerade, så ska jag nästa år (eller när röstningen nu är avslutad) beställa hem och läsa vinnarna i kategorierna Fantasy, Science Fiction, Young Adult Fiction och Young Adult Fantasy. Är det någon som vill vara med?

Har du läst någon av böckerna som är nominerade och vad tyckte du isf om den/dem?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar