lördag 6 juli 2013

rise

Namn: Rise av Anna Carey
Serie: eve #3
Språk: Engelska

Kan innehålla spoilers från tidigare delar!!

Handling (Tagen från Goodreads)
How far will you go when you have nothing left to lose?

When she lost her soul mate, Caleb, Eve felt like her world had ended. Trapped in the palace, forced to play the part of the happy, patriotic princess of The New America—and the blushing bride of her father's top adviser—Eve's whole life is a lie. The only thing that keeps her going is Caleb's memory, and the revolution he started.

Now, Eve is taking over where Caleb left off. With the help of Moss, an undercover subversive in the King's court, she plots to take down The New America, beginning with the capital, the City of Sand. Will Eve be able to bring about a new, free world when she's called upon to perform the ultimate act of rebellion—killing her father?


Min åsikt
Efter att precis ha läst Once så ville jag verkligen veta vad som skulle hända med alla människorna som jag lärt känna. Dock så blev jag ganska så besviken på slutet. Det var ett väldigt öppet slut, men lite FÖR öppet för min smak. (Spoiler!!) Typ, nu har vi bombat och tagit över staden och hoppas på att framtiden blir bättre. (Slut spoiler) Men jag hade gärna vetat liiiite mer om hur det gick för alla människorna. Vissa som var med mycket i Once, fick man inte en enda nyhet om i Rise. Så för mig drog slutet verkligen ner betyget.

Okej, nu lät det som att jag hatade boken, vilket absolut inte är sanningen! Jag gillade den, även om den inte riktigt höll samma nivå som de första två. Det var mycket spänning och även lite tårar. Det är inga lätta val som Eve står inför ibland.

Betyg
 7/10 tassar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar