måndag 15 juli 2013

The Death Cure

Namn: The Death Cure av James Dashner
Serie: Maze Runner #3
Språk: Engelska

Varning! Innehåller spoilers om tidigare delar!

Handling
I den tredje boken har Thomas precis överlevt "The Scorch Trials", att får reda på att de nu ska få tillbaka sina minnen och att allt nu är över. Verkligen över. Men Thomas vet inte vilka han kan lita på längre och vägrar gå med på behandlingen, något som får oanade konsekvenser. Snart kämpar alla för sina liv igen, och Thomas kommer allt djupare in i hur WICKED tänker sammtidigt som vissa i deras grupp blir allt sjukare i "The Flare"

Min åsikt
Jag blev lite besviken på den här boken, den var inte alls lika bra som de två första. Allt kändes så mycket mer desperat i den här boken, något som jag i slutändan bara tyckte blev för mycket.

MEN, det var fortfarande en bra bok. Spänningen från tidigare fanns där, och man visste fortfarande inte vem man kunde lita på och inte. Man fick lite fler förklaringar om vad som hänt innan de kom in i labyrinten, även om jag hade velat veta Thomas och Teresas roll i det hela. Trots att hemlighetsmakeriet är en av anledningarna till att jag gillar böckerna så mycket, så blir de i den här boken ganska irriterande.

Ett lite förvirrande slut, men ändå helt klart bra!

Betyg
 7/10 tassar!

2 kommentarer:

  1. Läste de första två böckerna i den här trilogin för flera år sedan, men har sedan aldrig kommit mig för att läsa den sista, dels för att jag är nervös för att den inte kommer att leva upp till mina krav. Jag borde verkligen ta tag i det snart. Synd att du inte tyckte lika mycket om den som de tidigare delarna :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var nog tyvärr det som hände för mig. Tror att de flesta författare har svårt för att lyckas med den 3e boken i en serie.. känns som att det ofta blir så här! :/

      Radera