onsdag 10 juli 2013

The Scorch Trials

Namn: The Scorch Trials av James Dashner
Serie: Maze Runner #2
Språk: Engelska

Varning! Innehåller spoilers från tidigare delar!

Handling 
Thomas och "the Gladers" har lyckades rymma från labyrinten, bara för att inse att allt var början på ett nytt test. Teresa är försvunnen, de har fått en ny kille och har två veckor på sig att korsa "the Scorch", en öken i den mest sönderbrända delen av jordklotet. Klarar de sitt uppdrag väntar ett botemedel mot "the Flare" på dem, och de kommer inte långsamt att bli galna och vilja döda och äta upp alla de ser.

Stormar, "Cranks" (de redan sjuka människorna) och en helt annan grupp med unga människor ställs i deras väg, och tiden rinner sakta framåt.


Min åsikt
Den här boken höll precis lika hög klass som den första, och jag hade stora svårigheter med att släppa den ifrån mig! Hela tiden sitter man och funderar på vilka som är goda eller onda, vilka som man kan lite på och inte, vilka som kommer att överleva eller inte. Och lite hipp som happ så kommer WICKED och slänger in lite nya variabler. Jag kan nog helt klart säga att jag var minst lika förvirrad som Thomas ibland! (dock aldrig på handlingen, utan som sagt på alla tankar som man fick)

Jag tycker att spänningen höll i sig hela boken igenom, och det förstörde även lite av min sömn! Det kom in lite nya karaktärer, och några av de gamla försvann. Då jag absolut inte hade någon koll på alls vilka man kunde lite på och inte, så var det lite svårt att lära känna de nya karaktärerna tycker jag. Man startar ju inte direkt med världens kärleksförklaring!


Betyg
 9/10 tassar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar