torsdag 11 oktober 2012

World War Z

Namn: World War Z: An Oral History of the Zombie War av Max Brooks

Förlag: Three Rivers Press (CA)
Språk: Engelska 

Handling
Boken består av kortare intervjuer som är gjorda efter det att Zombie kriget officiellt är över. Huvudpersonen, som man i princip inte får veta något om, reser världen runt och pratar med människor om olika delar i epedemin; från början när ingen visste vad det var, till slutet när de börjat bygga upp världen igen.

Min åsikt
Det här var min första Zombie-bok, och jag tyckte att det var riktigt intressant att läsa den...ibland. Boken är spännande och det var oftast lätt att läsa. Jag vet inte om jag kan säga så mycket om karaktärerna, då det var olika personer som blev intervjuade hela tiden. Den enda som var den samma var reportern, men jag kände inte direkt någon sammhörighet med den människan häller.

Det var nog det svåraste för mig. Jag gillade inte riktigt att det var olika personer hela tiden, tror inte att det är min stil helt enkelt. Jag gillar att följa en eller ett par personer i böckerna jag läser, men fick inte direkt den någon sammhörighet med människorna när jag läste boken.

Men missförstå mig rätt, det är fortfarande en väldigt bra bok och jag rekomenderar andra att läsa den om de gillar Zombie böcker. Jag tror bara inte att det var helt min stil, men jag är glad att jag i alla fall tog mig igenom den till slut.

Betyg
 6/10 tassar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar