söndag 26 augusti 2012

Bokaffär

Nu ska vi se om vi kan få lite fart här igen! 

Idag var jag ensam lite, och bestämde mig för att ta en promenad i mitt nya kvarter! Självklart hade jag ett mål med vart jag skulle. Nämligen en bokaffär som jag hade sett när jag åkte bilen! Sagt och gjort, jag knallade iväg och hamnade i himmelriket! 

Det jag insåg när jag väl kom till affären, var att det var en Fantasy och SiFi bokhandel!! Kunde jag ha mer tur eller?! 
Böcker

Böcker ÖVERALLT!! Från golv till tak i flera olika gångar. Den lilla bilden här över, är den bakre delen av affären.

Bild från ingången

In bland några av hyllorna

Barnavdelningen
Upp för trappan var barnavdelningen, men tog inga bilder där uppe dock.

Efter att jag varit i bokaffären knallade jag vidare till serietidningsaffären!

Ingången

Ända upp till taket
Ena väggen


Taket!
Tidningar från golv till tak och sedan massa bilder för fönstrena uppåt!

Mina inköp slutade med 3 böcker och 1 tidning.

Har bara hört talas om World War Z tidigare, men hoppas att de andra är bra också! Har inte bestämt mig för vilken jag ska börja med ännu dock. Har tänkt spara mina svenska böcker tills jag känner att jag saknar språket...

8 kommentarer:

  1. Vilken drömbokaffär! Nu fick jag lust att åka till USA bara för att köpa böcker x)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jag hade lust att gå tillbaka idag igen, men intalade mig själv att jag skulle vara lite mer förberedd nästa gång och kanske leta efter någon speciell bok :) Och sen kan det ju vara bra att läsa de jag köpte först, innan jag köper nya ;) haha

      Radera
  2. Åhh, vilka härliga affärer! Skulle mer än gärna vilja besöka dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de va fantastiska! och personalen var jättetrevlig! :D

      Radera
  3. Jisses, vilket paradis!

    Och får man fråga vad som gör dig till amerikanare för tillfället? Är nyfiken och det ska bli kul att följa dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen!

      Jag ska jobba som Au Pair i ett år och hamnade då i Kalifornien! :D Tänkte jag skulle skriva in detta i min presentation, men har inte kommit så långt ännu... Kommer att bo här till nästa Augusti då det är dags att flytta hem igen och fortsätta plugga! :)

      Radera
  4. Himmelriket! Ser helt underbart ut! :D

    SvaraRadera