måndag 26 november 2012

Pandemonium

Namn: Pandemonium av Lauren Oliver
Förlag: Harpercollins
Serie: Delirium #2
Språk: Engelska

Handling (Taget från Goodreads)
I'm pushing aside the memory of my nightmare,
pushing aside thoughts of Alex,
pushing aside thoughts of Hana and my old school,
push,
push,
push,
like Raven taught me to do.
The old life is dead.
But the old Lena is dead too.
I buried her.
I left her beyond a fence,
behind a wall of smoke and flame.
 


Min åsikt
Det tog mig en liten stund innan jag kom in i boken ordentligt. Jag hade lite svårt för när det hoppar fram och tillbaka mellan nutid och dåtid, men det funkade det också efter ett tag. Jag gillade många av de karaktärer som var nya i boken, även om jag blev lite nyfiken på några av sidkaraktärerna som inte var med så mycket.

Dock så tyckte jag att jag kunde förutse hur slutet skulle bli, vilket var lite trist. Dock så hoppas jag att tredje boken innehåller någon form av twist som jag inte kan förutse... för sista boken ska jag helt klart läsa! Måste ju få veta nu hur det slutar!

(väldigt kort recension, men jag har inte så mycket tid för bloggen längre tyvärr)

Betyg
 7/10 tassar!

2 kommentarer:

  1. Läste första boken i serien på svenska för ett tag sedan och var lite besviken, men hoppas att jag tycker bättre om Pandemonium :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, mitt hopp ligger nu på sista boken då jag tyckte att Delirium va bättre än Pandemonium.. :)

      Radera