tisdag 27 november 2012

Lock and Key

Namn: Lock and Key av Sarah Dessen
Förlag: Speak
Språk: Engelska

Handling (tagen från goodreads)
Ruby, where is your mother?
Ruby knows that the game is up. For the past few months, she's been on her own in the yellow house, managing somehow, knowing that her mother will probably never return.
That's how she comes to live with Cora, the sister she hasn't seen in ten years, and Cora's husband Jamie, whose down-to-earth demeanor makes it hard for Ruby to believe he founded the most popular networking Web site around. A luxurious house, fancy private school, a new wardrobe, the promise of college and a future; it's a dream come true. So why is Ruby such a reluctant Cinderella, wary and defensive? And why is Nate, the genial boy next door with some secrets of his own, unable to accept the help that Ruby is just learning to give?

Min åsikt
Jag hade väldigt svårt att tycka om Ruby i början av boken och det tog lång tid innan jag faktiskt gillade den. Jag tycker inte att den var lika klockren som de andra böckerna jag läst av Dessen. Ruby var jobbig i början av boken och jag hade väldigt svårt att förstå henne, även om Dessen var duktig på att förklara varför hon blivit sådan. Sedan kändes det väldigt påhittat att hon skulle stöta ihop med en person så nära som hon behöver hjälpa.. det blev lite för mycket för mig tror jag.

Jag gillade halsbandet som hon hade, mycket för att jag själv haft en nyckel som halsband. Och den virriga tanten som hon jobbade för, störtskön!

Betyg
 6/10 tassar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar