torsdag 7 februari 2013

Sten...

...dött!! Usch, blä och fy! Har nu två böcker (den som jag satt "läser just nu" och boken från mitt senaste inlägg) och jag är inte sugen på att läsa alls! Varför är det så?! Jag menar, jag vill jättegärna veta vad som händer i The Crown of Embers.. men jag vill inte läsa! Lässvackan är total! Hoppas bara att jag får tillbaka läslusten innan jag måste lämna tillbaka boken till biblan!

Under tiden har jag börjat skriva lite iaf. Det går jääääääättelångsamt, då jag skriver på engelska. Får stanna och kolla upp stavningar och nya ord i var o varannan mening! Min värddotter ville att jag skulle skriva en "barnbok" (ca 10-12år), så då får jag ju skriva den på engelska så hon kan läsa den under tiden. Och jisses, vilken fantasi hon har, och vad bestämd hon är om hur det ska vara och inte vara!


  • Minst två personer måste dö, annars är det inte någon bra bok.
  • Det är mycket bättre om man får se berättelsen från flera olika personers PoV.
  • Huvudpersonen måste göra bort sig lite då och då, hen får inte vara perfekt.
  • Det måste vara realistiskt, samtidigt som man kan ha lite övernatuliga element med.
och sedan var det några till, som jag inte kan komma på just nu. Men det är ganska bra att ha henne, för det är ju trots allt barn som ska läsa den! Och hon är inte så lätt att imponera på, så lyckas jag få till något hon gillar, så finns faktiskt chansen att det är bra också! (Och den tanken känns ju inte helt deppig!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar