lördag 5 oktober 2013

Minirecensioner!!

Då jag ett ganska bra tag har haft ett par recensioner som inte vill bli skrivna, så har jag bestämt mig för att göra några små, korta och inte "speciellt seriösa" recensioner. Det blir mer lite vad jag tyckte om dem och så.

The Perks of Being a Wallflower The Perks of being a Wallflower av Stephen Chbosky
Jag läste den här boken för att jag älskade filmen. Tyvärr så var det inte riktigt en bok för mig, och jag läste ut den med en känsla av "jaha, so what?".. vilket kändes lite konstigt. Jag fastnade aldrig riktigt för karaktärerna och hade svårt för upplägget av boken. Som sagt, tyvärr inte en bok för mig.

Forever (The Wolves of Mercy Falls, #3) Forever av Maggie Stiefvater
Tredje och sista boken i serien om Mercy Falls vargar, Sam och Grace. Jag läste den med spänning, och jag gillade att få ett avslut på serien. Men det kändes ändå ganska tafatt på slutet tyckte jag. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig, och jag sträckläste den av spänning på slutet... men ändå så fattades något.

The Replacement The Replacement av Brenna Yovanoff
Den här boken köpte jag på rekomendation från en bokhandlare, den var tydligen väldigt poppis i USA. Den var tyvärr inte häller min stil. Barn som blir utbytta när de är bebisar och onda ting som finns i markerna. Ganska övertygad om att boken skulle vara läskig, men jag märkte aldrig av det utan satt mest och väntade på att det skulle hända något.


Tre olika böcker. Men av olika anledningar fastnade jag inte för dem, och det är därför som det inte har blivit några recensioner! Nu har jag bara typ 5st till som jag ska försöka skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar