lördag 4 juni 2016

Redigering påbörjad

Den senaste tiden har jag funderat på redigering av mitt första manus. Jag har inte velat börja på det utan ville skriva klart hela historien innan jag redigerade, för att jag skulle veta vart det var på väg. Men de senaste dagarna har det kliat i mig att gå tillbaka och fixa till saker som jag vet redan nu kommer att ske. Exempelvis så ska en person tas bort, en scen läggas till och en annan ändras ganska så rejält.

Så, idag så började jag att läsa igenom mitt första manus och börja på med ändringarna. Jag kom inte längre än till sida 3 innan nästan halva sidan blev borttagen. Ytterligare två sidor till och sedan stötte jag på ett namn som jag inte har en aning om vem det är... tydligen hade jag nog en tanke med att lägga ut en ledtråd där, men jag kom inte själv ihåg att följa upp den. Så nu ska jag lista ut hur det ska komma in i resten av historien och flika in det där det kan passa.

Om ni har lite koll på min Instagram så har ni sett att jag har tagit hjälp av mina Skriva-tidningar för att hitta en redigeringsmetod. Vi får se om den funkar för mig eller om jag överger den halvvägs in.

Jag hoppas att ni får en trevlig helg! Själv ska jag redigera lite mer, skriva lite nytt och snart ska jag och sambon iväg och grilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar