söndag 12 februari 2017

e-böcker

I en uppgift som jag har haft nu, så skulle vi ta reda på villkoren hos några distributörer för e-böcker och hur villkoren ser ut hos dem om man som författare skulle vilja använda dem. Det här har fått mig att åter igen börjat fundera på om jag gillar e-böcker eller ej. Det blir ett dilemma!

Jag skulle som författare vilja sprida min bok till alla möjliga format och språk så att så många som möjligt skulle kunna läsa den. Men som bokhandelsarbetare så vill jag inte ens att e-böcker (eller onlinebutiker) ens ska existera!

Det är ganska uppenbart i vår tid att internet och butiker som finns där är något som fungerar och som är här för att stanna. Men när man bor på en liten ort och den underbara lilla bokhandeln här riskerar att behöva stänga så är man inte så förtjust i dem längre. Jag vill ha kvar min bokhandel! Tyvärr så är det väldigt svårt att både vilja det och även tycka att e-böcker är en bra idé.

Som ni förstår, dilemma! Vad tycker ni? Vilket är bäst av tryckta böcker, e-böcker eller ljudböcker?

Lånad här ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar