onsdag 29 maj 2013

eve

Namn: eve av Anna Carey
Serie: Eve #1
Språk: Engelska

Handling (taget från Goodreads)
The year is 2032, sixteen years after a deadly virus—and the vaccine intended to protect against it—wiped out most of the earth’s population. The night before eighteen-year-old Eve’s graduation from her all-girls school she discovers what really happens to new graduates, and the horrifying fate that awaits her. 

Fleeing the only home she’s ever known, Eve sets off on a long, treacherous journey, searching for a place she can survive. Along the way she encounters Caleb, a rough, rebellious boy living in the wild. Separated from men her whole life, Eve has been taught to fear them, but Caleb slowly wins her trust...and her heart. He promises to protect her, but when soldiers begin hunting them, Eve must choose between true love and her life.


Min åsikt
Det var ganska mycket som jag inte riktigt förstod när det kom till sjukdomen som dödade så många, men det kanske kommer i fortsättningen. Huvudpersonen Eve var så otroligt blåögd att jag ville slå henne ibland! Det har ju självklart att göra med hennes uppväxt på skolan och tillhör boken, men usch vad irriterad jag blev på henne ibland!

Något jag även gillade (egentligen inte något om handlingen) var att jag visste vart de var! Den utspelar sig i USA, i Kaliforninen och de är vid ett tillfälle vid Lake Tahoe, de försöker ta sig till San Francisco och går över Golden Gate Bridge! Det var kul att läsa då jag bor precis där just nu!

Själva hemligheten om vad som händer efter de har tagit examen från skolan tyckte jag var lite sådär. Jag hade förväntat mig något mer dramatiskt. Vilket egentligen är lite konstigt, för det som hände var väldigt dramatiskt och jag förstod helt klart varför hon inte ville dit!

Spännande bok och jag kommer helt klart att läsa fortsättningen (dock så var den utlånad på biblan)...


Betyg
 8/10 tassar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar