torsdag 27 september 2012

Anya's Ghost

Namn: Anya's Ghost av Vera Brosgol
Förlag: First Second
Språk: Engelska

Handling
Anya tycker inte direkt om sitt liv. Hon skäms över sin familj och sin bakgrund, hon har gett upp om att lära sig något i skolan och tycker att hennes kropp är allmänt fel. Hon har en kompis, och en kille som vill vara hennes kompis men som hon hällre skulle dö än att synas tillsammans med. Till råga på allt så är hon kär i Sean, en av de populäraste killarna på skolan.
När hon en morgon ser Sean stå med sin flickvän och vänta på bussen orkar hon inte mer och går inte till skolan. Hon går in i en park och faller ner i en sedan länge bortgrävd brunn, med ett skelett i! Anya behöver verkligen en vänn, men Emily har något i kikaren...


Min åsikt
Jag tyckte det var kul att läsa en serietidning (typ). Den var 221sid, så vet inte om det klassas som serietidning direkt. Grafisk roman eller något sådant fint ord kanske är bättre.

Men i alla fall! Jag tyckte som sagt att den var rolig att läsa och mycket tänkvärd! Jag känner verkligen igen mig i Anya's frustration över livet i allmänhet och att vilja ha något nytt. Jag tycker handlingen var trevlig och även om den var lite alldaglig så blev det inte tråkigt. Dock kan ju det ha att göra med bilderna..

Jag tyckte boken var mycket fint tecknad och visar mycket av problemen som man kan ha som tonåring! Jag läste ut den på en kväll, kunde helt enkelt inte hålla mig ifrån den!

Betyg
8/10 tassar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar