torsdag 6 september 2012

Mitt perfekta liv

Nu kommer den! (Äntligen!!)

Namn: Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
Förlag:
Språk: Svenska


Handling
Macys liv har varit perfekt organiserat de senaste åren. Sommaren som kommer är planerad precis som allt annat i hennes liv. Pojkvännen ska iväg på "brain camp" och själv ska hon ta över hans jobb i informationsdisken på biblioteket. Men sommaren blir inte riktigt som planerat. Pojkvännen vill ta en paus och jobbet är förfärligt.

Hon får ett erbjudande på att jobba extra på cateringfirman Wish. Hon blir vän med de andra som jobbar där, och finner sig märkligt dragen till Wes. Tatuerad, konstnärlig och allt som Macy inte vill ha!

Min åsikt
Det här var helt klart sommarens bästa bok! Nu skriver jag det här lite över en månad efter att jag läste boken, och jag lämnade mina anteckningar hemma i Sverige.

Jag läste den utan stopp i princip. Jag blev lätt engegerad i historien ville inte sluta läsa. De flesta av karaktärerna var lätta att förstå sig på. Det var några som jag inte förstod mig på, typ hennes pojkvän. Han påminde mig om Sheldon i Big Bang Theory. Finns det verkligen sådana människor? Men vännerna som hon får i Wish är väldigt bra, och iaf jag har väldigt lätt att förstå mig på dem.

Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, förutom LÄS BOKEN!!

Betyg
 9/10 tassar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar