fredag 14 december 2012

Två nya böcker

Jag har varit så dålig på att uppdatera bloggen på senaste tiden, att jag har hunnit läsa ut en bok utan att jag har bytt ut min "Läser just nu" bild på sidan.

Efter Before I Fall började jag läsa The Lightning Thief av Rick Riordan. Det är dottern i familjen som jag bor hos som har gjort det till sitt personliga uppdrag att få mig att läsa hela serien om Percy Jackson! Första boken är nu klar, och ja, den var bra! Så jag kommer faktiskt att läsa de andra böckerna också, även om jag gör ett litet uppehåll för att läsa City of Bones av Cassandra Clare (då den boken är från biblan och måste lämnas tillbaka ganska snart).


4 kommentarer:

  1. Percy Jackson vill jag läsa. Jag såg en film som inte var så där speciellt bra. ELler ok, den var urdålig.:) Men hörde att böckerna är bättre?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, boken ska inte jämföras med filmen. Där har de verkligen gjort ett dåligt jobb.. :/ Boken var mycket bättre! :)

      Radera
  2. Verkar som bra läsning! Är sugen på att läsa City of Bones innan filmen kommer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har än så länge bara läst första kapitlet.. men det har verkligen gjort mig nyfiken på resten av böckerna :)

      Radera