lördag 11 juli 2015

Sommarläsning

Jag blev taggad av Författardrömmar att svara på lite frågor om min sommarläsning!

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Tja, nu ska jag vara så där tråkig och säga att jag inte har några måsten.. jag tycker det blir så tråkigt och läsa så fort jag sätter upp måsten. Men, jag ska iaf läsa klart min kompis manus, och där har jag väl ca 1/4 kvar, så det kommer jag nog att lyckas med!

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Hmm, då jag inte är hemma nu så kommer jag inte direkt på några namn.. men då jag har över 30 olästa i min hylla så känns det som att det är dags att ta tag i alla!

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Hmm, bästa stället hade väl varit i en hängmatta någonstans där mygg och knott inte existerade (med tanke på att de älskar mig...)

4. Handen på hjärtat var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
 Men om jag ska vara lite mer realistisk så blir det nog i min soffa, med en skål glass! Vilket kanske inte är så dumt det heller..

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Tja.. Stormvinge är det som leder än så länge.. men eftersom jag inte vet vad jag ska läsa, så är det lite svårt att gissa tyvärr.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Stormvinge eller Mellody Looh får jag nog säga här. Jag är väl lite partisk då jag inte läst så mycket, men det jag har läst har varit bra!

7. Strand eller hängmatta?
Strand, så länge som det finns skugga. Jag är inte ett stort fan av solen.. annars funkar nog svaret på fråga tre här med..

8. Deckare eller roman?
Roman! Jag har aldrig riktigt förstått mig på det där med deckare.. inte min grej helt enkelt..

9. Favoritgenre?
Hmm. går det att göra det enkelt för mig och bara svara "fantastik"? Allt med en gnutta fantasy och övernaturligt brukar gå ner.

10. Tagga 3 andra!
Som vanligt är jag jättesen med att göra saker.. men är det någon som inte gjort denna och vill göra den, skriv i kommentarerna så taggar jag dig!

Tagen från google..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar