torsdag 21 juli 2016

Förvirrad och lite frustrerad

När jag jobbar så får jag ibland väldigt mycket tid att fundera på handlingen till min bok. Detta ledde igår till att jag blev frustrerad över att jag inte riktigt kan få ihop berättelsen så spännande som jag vet att den är. Jag har en scen i huvudet som jag igår insåg inte alls var med i slutet av andra boken, utan snarare i den tredje och den stora slutstriden. MEN HUR SLUTAR DÅ DEN ANDRA?! Just nu är jag helt förvirrad och vet inte riktigt hur jag ska komma från den punkten jag är nu, till den som jag vill komma till.

Jag gillar inte att inte ha någon plan... men jag får skriva på och hoppas att mina karaktärer vet vart de ska och tar sig dit.

Jag önskar er en trevlig sommar! Tydligen så kommer den att stanna i någon vecka iaf.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar