måndag 17 juni 2013

Five Books to Movie tag

För några dagar sedan blev jag taggad av Författardrömmar att göra den här taggen. Jag har läst om den på ganska många bloggar, men det här var första gången jag blev taggad! *superglad*

Så, reglerna verkar vara att jag ska välja ut 5 böcker som jag vill se som film eller tv-serie. Kan väl inte bli så mycket enklare kanske! På de platser där jag har två titlar, så är det böckerna jag själv har läst i serien.


Först ut blir nog What happened to Goodbye av Sarah Dessen. Jag älskar den boken, och tror det skulle bli en bra film om att hitta sig själv


The Girl of Fire and Thorns och The crown of Ember skulle jag också gärna se som filmer. En annorlunda hjältinna som kämpar hårt för att vara den hon är och att göra det rätta. (Del 1 & 2 av 3. Del 3 kommer ut i augusti)



Sedan blir det eve och once. Jag gillar spänningen och dramatiken. Allt är definitivt inte sagolikt och människor dör, råkar illa ut och får kämpa för sin överlevnad. (Del 1 & 2 av 3)



Jag har visserligen bara läst första delen, men jag tror att Uglies också skulle bli en mycket intessant film.









Och till sist så avslutar jag med att fuska lite, och säger att jag vill ha The Maze Runner som film! Och den önskan vet jag kommer att gå i uppfyllelse 2014.









Jag har kollat upp alla böckerna, och Uglies skulle ha blivit film 2011. Men av någon anledning så har det skjutits på framtiden, så vi får väl se om den kommer. Dock så kommer inte någon av de andra att bli filmen, än så länge, vad jag vet..

Jag har försökt hitta 3 nya som inte blivit taggade, men jag tror att alla bloggarna jag läser redan har gjort denna! Så jag får nog vara så tråkig och säga något som jag verkligen inte gillar själv.. att har du inte redan gjort den, känn dig taggad och gör den! Det var faktiskt ganska kul! :)

2 kommentarer:

  1. Uglies skulle jag också älska att se som film, och The Maze Runner har jag stora förväntningar inför :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har också stora förväntningar på den! Ska precis börja läsa The Scorch Trials nu! ^^

      Radera