tisdag 25 juni 2013

Serier jag har påbörjat!

Jag måste nog säga att jag älskar att läsa serier! Och jag svär lika mycket varenda gång en är slut, för jag får ju inte veta vad som händer sen! Jag har helt klart någon obotlig "vad hände sen"-sjukdom! Det händer att jag verkligen läser färdigt en dålig bok bara för att jag måste få veta vad som händer sedan, även om jag kan titta på boken och verkligen känna att historien i sig är jättetråkig/inte min stil/irriterande personer osv.

Är det någon annan där ute som är sådan också? Eller är det bara jag som är lite konstig av mig och alltid måste veta vad som händer..??


Det här är iaf de serier som jag läser just nu (som jag kan komma på!):

eve av Anna Carey (precis läst klart, men den får vara med här ändå då jag läste den när jag påbörjade inlägget)

Verkligen vill avsluta:
Alice in Zombieland av Gena Showalter
The Maze Runner av James Dashner (OMG!! Varför är det kö på biblan!??!?!)
Fire and Thorns av Rae Carson
Halvblod av Sofie Trinh Johansson

Kanske kommer avsluta: (av olika anledningar)
Wicked Lovely av Melissa Marr
The Immortals av Alyson Noel
The Grimm Legacy av Polly Shulman
Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams
The Mortal Instrument av Cassandra Clare
Hush, Hush  av Becca Fitzpatrick

2 kommentarer:

  1. Jag är så ibland, att jag måste veta vad som händer fast boken är dålig.
    Jag har läst de två första delarna i Melissa Marrs serie och tyckte att de var ganska bra, med känner inte direkt nåt behov av att läsa fortsättningen. Får se om det blir så.
    Sista delen av Hush, hush ser jag fram emot att läsa, och även del två av The mortal instrument.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste också de två första delarna, men gillade inte alls den andra. Den tyckte jag var konstig.. får se om jag kanske läser om den någon gång och ser om jag fattar mer :P haha
      Jag läste bara första av Hush, hush.. och direkt efter var jag ganska pepp på att läsa 2an, men det blev aldrig så och nu känner jag att jag inte direkt kunde bry mig mindre ;) lustigt hur det blir så ibland. Samma sak med The Mortal Instrument... :)

      Radera