lördag 23 november 2013

Bokmässa!

Idag tog jag mig lite tid och åkte ner till Växjös Bokmässa! Tyvärr är min första känsla så här i efterhand mest besvikelse. Men inte direkt på utbudet, för det var helt okej! Utan mest för att mässan ligger två dagar innan CSN, och jag är luspank. Jag kunde inte köpa så mycket som ett vykort, och hur kul är det då att gå på mässa? Det slutade iaf med att jag gick därifrån efter ca 1½ timme bara.

MEN, helt trist var det ju inte! Jag hitta några saker som jag faktiskt tyckte var bra, och fick prata med några författare! Hade jag varit lite smart, så hade jag tagit med mig ett anteckningsblock och intervjuat några också... men jag är inte så rutinerad när det kommer till sånt här, så det blev inte så.

Jag fick med mig en massa smålappar hem (skrivna e-mails, hemsidor och namn)! Så självklart blev det en stund framför datorn med lite runt-tittande när jag kom hem.

1) Min skola var där, och jag snappade åt mig en broschyr om skrivarkurserna de har.
2) Vombat Förlag, ett gulligt förlag från Öland som har barn- och ungdomsböcker
3) En mail till en tjej som gjorde jättefina tavlor!
4) Darkness Publishing, ett förlag som släpper fantasy, sci-fi och skräck. Fick en liten pratstund med ägaren Aengeln Englund som precis släpper sin egen bok Gainea.
4) Två bokmärken från Astrid Ahlberg, med motiv från hennes nysläppta bok Porten. Kul att få träffa henne, när jag läste en recension om Porten så sent som igår!
5) Ett vykort om boken Revolt av Lisa Rodebrands. En bok som verkar spännande och som jag ska försöka läsa snart.
6) Ett papper om bokmässan Andra Världar. Den SKA jag gå på nästa år! Har varit inne på hemsidan, och den verkar helt fantastisk!



Tyvärr hade jag inte häller med mig någon kamera eller tänkte på att använda telefonen.. som sagt, orutinerat! Men kanske kan jag bättra mig tills nästa gång som jag kryper fram ur min lägenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar