lördag 2 november 2013

NaNoWriMo - på mitt sätt

Det där med läsandet går inte alls just nu.. Men nu är det November, så läsandet får vänta lite till! Jag hade tänkt att jag skulle vara med i NaNoWriMo - National Novel Writing Month. 50 000 ord på 30 dagar! Bara att sätta igång... eller?

Mellan den 28e okt till 1 nov hade jag tentavecka. Vilket innebär tentor, och plugg. Och lite mera plugg. Och när man trodde att man hade paus, så pluggade man lite till! Så min plan, att läsa igenom det som jag redan skrivit, gick inte så bra..

Så nu blir det NaNoWriMo - på mitt sätt! Jag ska idag försöka läsa igenom MINST hälften av det jag skrivit tidigare, och även ta fram anteckningar o titta på dem. Imorgon ska jag läsa igenom det sista och även börja skriva lite! Jag ska försöka att hålla mig till de 1667orden per dag som de föreslår att jag ska skriva, även om jag då inte kommer att komma upp i exakt 50 000 ord. Jag ska även försöka hålla bloggen uppdaterad om hur det går, och lägga upp en liten kommentar om dagen.

Nu, ska jag sätta mig och läsa! Och lämnar en med min nya bakgrundsbild på datorn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar