tisdag 22 juli 2014

Hej på er alla!

HEJ!
Nu är det riktigt länge sedan jag skrev här sist. I det stora hela har det i princip inte hänt någonting! Tentorna är över och jag lyckades med två 4or! Så det är jag nöjd med! Har haft/har fortfarande sommarjobb och pluggar inför en tenta i augusti.

Min läslust försvann totalt efter det att jag skrev senast. Skolan tog ut sin rätt och jag har förrän igår inte läst så mycket som en rad i The Hobbit. Jag började läsa The Hobbit för att jag ville veta hur den tredje filmen (typ) skulle sluta och vilka som skulle överleva och inte (för de brukar de ändå hålla hyffsat på när de gör filmer).. Men sedan som sagt, så dog min läslust totalt. Skolan tog så fruktansvärt mycket energi! Nu är det sommar, och har varit ett tag, men jag har ändå inte fått tillbaka min energi riktigt..

Men så igår, när jag satt och spelade totalt hjärndöda spel på fb, fick jag syn på boken (som jag strategiskt placerat på skrivbordet för att jag hoppades att jag skulle få tillbaka min läslust om den låg där och lockade). Och då kände jag verkligen att "nehe, nu läser vi klart den där!". Sagt och gjort.. det är inte en speciellt lång bok, så den var slut inom några timmar. Det var då den 3e boken jag läst i år (snacka om torka!), och nu är det bara att försöka lista ut vad jag ska läsa här näst!

Vi får se om jag skriver någon recension på den eller ej, känner att jag inte vill säga några bestämda saker ang bloggen innan jag faktiskt vet om jag kommer orka hålla igång den igen..

Jag hoppas ni har en underbar sommar där ute allihopa! Och speciellt Clara, min trognaste följare! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar