torsdag 14 augusti 2014

Två nya böcker

I tisdags så skulle jag bege mig till min kära mor i Kalmar, hon fyller år idag!! Grattis mamma!! Men självklart var jag tvungen att ha med mig någon bok dit! Tåg skulle det bli, så som sagt, en bok behövdes ju! Bestämde mig för The Fault In Our Stars då jag börjat läsa lite i den kvällen innan. Precis innan jag gick, bestämde jag mig dock för att lägga över Drakjägarens Flicka på mobilen, utifall att jag blev trött på att läsa.

Det var nog det BÄSTA beslutet jag tagit! Jisses, SJ alltså! (dock var det väl näääästan inte deras fel denna gången.. nästan...) Blixten hade slagit ner någonstans så det hade blivit signalfel eller något, mitt tåg var iaf 30min försenat in på stationen. När jag väl kommit på, satt mig till rätta och tagit upp min bok, så kommer det ett meddelande i högtalarna. "nånting nånting blixtnedslag utanför Emmaboda nånting nånting ersättningsbussar från Växjö till Kalmar." Min första tanke var att be någon fara åt pipsvängen! Jag köper tågbiljett för att jag bli åksjuk på bussar! Iaf var det bara att gå av tåget och hoppa på en buss. Jag var dock snabb och lyckades få en plats längst fram..

Väl på denna buss då så tog det ungefär 1 min innan jag kände att jag skulle dö av uttråkhet! MEN.. då kom jag ju på det fantastiskt underbara att jag hade lagt över min ljudbok på telefonen! Resan var räddad och jag hann med 4 kap innan vi var framme i Kalmar! Än så länge är den ganska bra! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar