måndag 13 oktober 2014

Måndagsuppdatering

Idag är det måndag... det är verkligen inte en rolig dag! Fast jag känner oftast så mer på måndagkvällen än på morgonen, det är lite lustigt egentligen...

Idag blir det ett litet blandat inlägg med lite olika uppdateringar!

Skrivande:
Står tyvärr helt still här just nu. Hade hoppats på att bli klar med bok 1 innan NaNoWriMo började i år, men så blir nog tyvärr inte fallet pga skolan. Har dåliga rutiner för skrivandet just nu, men hoppas att NaNo ska hjälpa mig lite med det! Är det någon mer som ska vara med i NaNo i år, leta upp mig på sidan! e.comstedt heter jag!

 


Läsning:
Jag har kommit till sid 71 i Mormor hälsar och säger förlåt, och hittills tycker jag att den är sådär. Den blir lite tjatig ibland tycker jag, även om jag vet att den är skriven ur en 7årings perspektiv. Och sedan den där lilla detaljen att lilltjejen är en total Apple-nörd, när jag själv är en Android-människa... man kan slänga böcker för mindre! haha iaf när man faktiskt pluggar Datateknik och har en väldigt bestämd åsikt på den punkten!

När det kommer till Drakjägarens Flicka som jag nu har kunnat börja lyssna på igen, så har jag kommit till kap 16 nu. Vet inte exakt hur långt det är i boken, men det finns iaf 36 kapitel, så det blir kanske lite mindre än halva. Den är riktigt bra så här långt. Att den är skriven för lite yngre publik märks, men jag njuter av den ändå och planerar att köpa den som inbunden (eller pocket) när jag kan.



Och nu till det roligaste av allt (typ)!!!
Min bloggfödelsedagsutlottning!!
Jag har hittills fått hem 3st pocket från ett förlag. Sedan vet jag att en inbunden är på väg från ett förlag och ytterligare en pocket från ett annat! Så än så länge är jag uppe i 5 böcker som ska lottas ut! Det är så otroligt roligt tycker jag! Jag skickade ut en förfrågan till ett gäng förlag med tanken att ett, kanske två skulle kunna tänka sig att vara med. Nu har jag fått svar från 3 st, och alla har varit jättepositiva om att skänka mig en bok! Så otroligt roligt och jag är väldigt positivt överraskad! Alla böcker och vilka förlag som är med kommer att avslöjas i mitten av november i ett gemensamt inlägg.

2 kommentarer:

  1. Kul, att se andra i bloggosfären som ska vara med i NaNoWriMo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Min blogg ska ju egentligen handla om mitt skrivande också... men tyvärr så blir det inte alltid så mycket skrivande. Jag är alldeles för bra på att göra andra saker!

      Radera