lördag 1 oktober 2016

Smartpen

Idag blir det tyvärr ingen lördagshistoria. Jag tänkte däremot att jag skulle ge er ett tips! Som dyslektiker kan det ibland krävas lite knep och knåp för att klara av skolan, så idag skulle jag vilja tipsa er om Smartpen!

Tagen HÄR
Den här pennan är en helt vanlig bläckpenna, men ändå inte. Den kan nämligen både skriva och spela in ljud! Sedan, efter föreläsningen, så kan man peka med pennan på ett ord i blocket och den börjar spela upp ljudet där ifrån!

Det här är helt perfekt på föreläsningar eller möten där man kanske vill anteckna men ändå hänga med ordentligt. Då startar man bara pennan, antecknar lite nyckelord eller ritar en bild och efteråt kan man sätta sig i lugn och ro och lyssna igenom det och göra noggrannare anteckningar.

Min penna har 2GB minne, men det finns mer avancerade. Man kopplar in den till datorn för att ladda den. Med ett speciellt program får man även upp ljudfilerna och bilder på bladen i blocket! (Det är nästan lite läskigt!)

Tagen HÄR

Den här pennan är super och jag kommer helt klart att fortsätta använda den även efter att skolan är klar. Jag köpte den HÄR, men den finns även HÄR. Det är de enda två ställena som jag har hittat den på iaf.


Jag ska vara noga med att påpeka här att det här inlägget inte är sponsrat, jag bara gillar pennan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar