onsdag 25 april 2012

Dödens port

Hittade en gammal serie när jag var på biblioteket i måndags. Jag läste den när jag var liten, typ 10 år om jag inte minns fel, men jag fick aldrig läsa slutet! Det skulle vara en serie på sju böcker, men efter 5-6st (minns inte exakt) så slutade dem. Det fanns inget slut!!

Seriens namn var Dödens port, och nu visar det sig... det finns ett slut!! MEN detta slut är inte översatt till svenska! Det var därför som alla biblotikarier som jag frågat inte hittat något när jag frågat efter den!

  1. Dragon Wing (February 1990)
  2. Elven Star (November 1990)
  3. Fire Sea (August 1991)
  4. Serpent Mage (April 1992)
  5. The Hand of Chaos (April 1993)
  6. Into the Labyrinth (December 1993)
  7. The Seventh Gate (September 1994)
Så nu måste jag ju självklart läsa om alla böckerna så jag kan läsa slutet! Men det gör egentligen inte så mycket, för den här serien är speciell för mig. Det var de första fantasy-böckerna jag läste! Jag hade läst ut alla hästböcker som fanns på vårt lilla bibliotek, så då fick jag gå över till något annat.. och första boken hade ju en drake på framsidan!

Så vi får se när jag har tid att läsa den här gamla serien igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar