måndag 9 april 2012

Sömnlös natt och ny tävling

På grund av mensvärk blev den här natten mindre rolig. Kunde inte sova ordentligt så kl 5 gav jag upp, efter att ha legat vaken i 2h redan, och gick upp och åt lite. Satt vid datorn och småfixade. Försökte underhålla mig själv då hjärnkapaciteten fortfarande inte var tillräckligt bra för att kunna göra något vettigt, men häller inte gick att stänga av så jag kunde få sova!

Jag anmälde mig till en tävling igår på facebook, och inatt kom jag nog på min motivering till den. Tävlingen hålls av Mörkersdottir förlag som jag har följt sedan förra sommaren ungefär. 
Kopierat från fb: För att vara med och tävla, besök förlagets hemsida, www.morkersdottir.se, klicka runt i katalogerna och kolla på vår utgivning. Skriv sedan en motivering på din Facebooksida om en bok ur utgivningen du skulle vilja läsa och varför. Alternativt - om du redan har läst en av våra böcker, skriv några rader om vad du tyckte om boken. Skriv sedan en notering om detta på denna eventsida så vi har koll på vilka som är med och tävlar. Den bästa motiveringen/omdömet utses i slutet på september och vinnare tillkännagives den 1 oktober 2012. Lycka till!

Så jag kollade runt lite på sidan när jag ändå inte kunde sova, och det finns ett flertal böcker som intresserar mig, bl.a. böckerna om Umbria och De andra sagornas bok(då jag älskar sagor!). Men när jag gick och la mig igen så var det en bok som svetsats sig fast i mitt huvud, Halvblod. Och detta var pga min mensvärk. Jag ville ha min egen Alexander!! Att under natten ligga och tänka på hans "mirakelhänder" fick mig att inse hur mycket jag längtar efter att läsa Vingar av glas. Jag vill veta vad som händer, och Sofie's ord "mindre lyckliga slut" hänger fortfarande över mig, precis som när jag skrev recensionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar