fredag 5 april 2013

Bokbloggsjerka

Alkb har varje vecka en bokbloggsjerka, och den här veckan hade jag tänkt att vara med igen! Vääääldigt länge sedan nu! Här är Annikas inlägg om ni vill kolla in det! (vilket jag tycker att ni ska!)

Fågan den här veckan är:

Hur ser den ultimata lässtunden ut för dig?

För mig är INTE det ultimata att ligga ute på en filt i solen en sommardag, när fåglarna kvittrar och livet är underbart (eller något i den stilen). Jag har testat det, men marken är hård och jag blir bara uppäten av myggor! Så, med det i åtanke.. så måste jag nog säga att det absolut ultimata för mig, är att sitta på en inglasad veranda. Regnet ska falla ute och jag ska sitta där under mitt tak i en skön fotölj, i min "snuggey" och dricka te och äta lite choklad! Det är när det är dåligt väder ute, som jag personligen kan slappna av som mest och bara njuta av en bok. Annars får jag bara så dåligt samvete över allt som måste göras!


15 kommentarer:

  1. Det känns lite som att jag håller med alla den här veckan. Det betyder ju att jag har många ultimata lässtunder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja, då kan du njuta mycket av att läsa! ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Visst verkar det! :) Kollade in din blogg, den verkade intressant så jag la till dig på bloglovin! ^^ Jag skriver också! Även om jag är dålig på att uppdatera här hur det går! :)

      Radera
  3. De stunderna är också mysiga! :)

    SvaraRadera
  4. Det är så sant, är det sol kan ibland alla krav och måsten komma smygande, tyvärr är det ju så, den där känslan när det ösregnar ute och smattrar som bara den på rutorna och man sitter och läser är svår och slå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns alltid något som behöver göras ute när vädret är fint! ;)

      Radera
  5. Måste ju tillägga att verandan är min bästa läsplats i Lilla Stugan under regniga sommardagar... du påminde mig :-)

    SvaraRadera
  6. Det där med te tycks vara viktigt. Värmande och det har behövts den här våren minsann.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja.. te är gott ^^ Men varm choklad funkar de också! ^^

      Radera
  7. Inglasad veranda låter jättemysigt!

    SvaraRadera
  8. Regn är fantastiskt läsväder!

    SvaraRadera
  9. Ja dåligt väder är bra för läsning, när det är för bra väder kan jag få dåligt samvete över att jag inte är ute och gör någon "nytta" istället.

    SvaraRadera