måndag 24 mars 2014

Förhandsvisning av Divergent

Oh herre min gud, säger jag bara! Ikväll fick jag följa med en kompis (som är guldmedlem på sf) och kolla på förhandsvisningen av Divergent! IIIIIHHHH!! Eller något i den stilen... tyvärr tillhör ju jag den tråkiga skara som inte har hunnit med att läsa boken!! Vilket jag nog faktiskt är glad för just nu. För är det inte så, att böckerna alltid är bättre.. och då jag tyckte att filmen faktiskt var riktigt bra, vad måste då inte boken vara?!



Här ifrån kan det innehålla lite spoilers!!! Och jag har INGEN ANING om vad som är med i boken eller inte! 

Så tyvärr, för er som ville ha en jämförelse, det blir det inte i det här inlägget. Men däremot kan jag ju tycka lite ändå, om handlingen i allmänhet! haha Den var riktigt spännande, om än lite förutsägbar på vissa ställen.. jag menar, jag var aldrig ens nervös för om hon skulle få vara kvar till del två av provet (väldigt kort film/bok annars tror jag). Men däremot att hoppa från taket.. jääääklar, det hade varit såååå cooolt!! (jag vet, jag är lite mysko). För att inte tala om den där linbanan de åkte på genom typ halva staden, super coolt!

Men däremot så funderar jag lite nu när jag sitter här. Går det idag att skriva en dystopisk YA bok, som inte är förutsägbar? Att hon är divergent, det är ju halva historien i början så det förstår jag ju. Men att Four var det, det listade jag ut så snart man insåg att hon gillade han. För vad vore de för stark förebild till tjej som gillade en i mängden. phfff... han måste ju självklart vara annorlunda när författaren bygger upp samhället på det här sättet. och så rymmer de tillsammans i solnedgången och alla jagar dem... trallala lalla la... Jag blir dock lite undrande till vad som hände med hennes kompisar som hon bara lämnade bakom sig. Tänkte hon ens på dem?! (inte i filmen iaf..)

Nu låter jag säkert bitter, vilket jag inte är det minsta! Jag tycker som sagt att filmen var riktigt bra! Funderar till och med på att inte läsa någon av böckerna förrns alla 4 (yepp, 4st) har kommit ut. Så jag kan kolla på filmerna och bara tycka att de är bra!

Så, för alla er där ute... SEEEE DEN!!! Jag tyckte helt klart att det var värt det! (med reservation då för att jag inte läst boken!) Ha en strålande kväll alla!!


2 kommentarer:

  1. Åh alltså du anar inte hur avundsjuk jag är nu! Vill också! :P

    SvaraRadera