lördag 9 januari 2016

Bokbloggsjerka 8-11 jan

Yeay!! Bokbloggsjerkan är tillbaka!! Denna helgen är frågan:

Har du avgett några nyårslöften när det gäller läsning, böcker, författare etc.?

Ja, jag har iaf två små mål det här året. Jag är med i Goodreads läsutmaning och har där satt ett mål på 15 böcker för mig själv. Då jag pluggar väldigt mycket och läser ganska långsamt kommer det att vara en ordentlig utmaning!

Sedan har jag ett mål när det kommer till mitt skrivande. Det kan ni läsa om HÄR, men jag skriver det i det här inlägget också. Jag ska skriva minst 20 min om dagen på min bok! Det kan låta lätt, men att ändå prioritera de där 20 min kan vara väldigt svårt, det har jag märkt redan nu och det är bara dag 9!


Skriv gärna i kommentarerna vad ni själva har för mål!

16 kommentarer:

  1. Åh vad kul med skrivandet! Kör hårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det har redan börjat ge resultat! Jag tvingar mig förbi de områdena där jag kört fast :)

      Radera
  2. kul att skriva på en bok! mitt enda egentliga. nyårslöfte är att läsa japanska varje dag. resten är föresatser

    SvaraRadera
  3. Vad kul med skrivandet! Lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du avsatt tid för skrivandet, vet hur svårt det är själv att finna tiden till att ens få en stunds läsning varje dag. Hoppas verkligen att det går vägen och att du finner inspirationen till skrivandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns väldigt bra! Nu kämpar jag på och jag ska minsann klara av det! Sedan blir det förhoppningsvis NaNoWriMo i November också! :) Tack! ^_^

      Radera
  5. Inspirerad av alla utmaningar har jag nu också gått med i Goodreads utmaning :-)
    Visst kan det vara svårt att få till den där skrivtiden. Men när man väl lyckas få lite kontinuitet så är det värt så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha vad roligt! Man kan ju sätta precis ett mål som man själv vill. Jag har 15 böcker, något som vissa bloggare klarar på kanske 3 månader medans jag får kämpa med att klara det på ett år :) allt är personligt! Jag hoppas du lyckas bra med ditt mål! :D

      Radera
  6. Lycka till med läsutmaning och strukturerat skrivande! :)

    SvaraRadera
  7. Lycka till med både läsandet och skrivandet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Jag la precis upp en skrivuppdatering och jag har klarat hela den här veckan! *yeay* :D

      Radera
  8. Låter spännande med eget skrivande! Lycka till! =)

    SvaraRadera