torsdag 24 november 2016

Att hoppa framåt

I inlägget jag skrev förra fredagen så pratade jag om det här med att saker och ting tar så lång tid att jag själv tröttnar på det. Jag har som sagt börjat hoppa framåt mer i handlingen genom att enkelt skriva typ "När de väl stannade så höll solen på att gå ner" = Hela dagen har gått. Jag vet inte om det här är något bra sätt, men när de bara ska gå en hel dag och egentligen inget ska hända mer än att de ska röra sig närmare målet så känns det helt klart onödigt att skriva om det.

Nu har jag iaf kommit så långt att en strid har börjat och två av karaktärerna är väldigt långt där ifrån och måste ta sig fram snabbt... det här kommer att bli roligt att skriva!



Jag har dessutom fått mer skrivro sedan jag verkligen bestämde mig. Jag prioriterar helt enkelt bort sociala medier, tv, film och liknande på kvällen för att kunna skriva längre stunder. Idag och igår har jag skrivit nästan 10 sidor, något som hade tagit mig säkert 5-7 dagar tidigare. De tickar på framåt nu och jag ser fram emot att jag ska bli klar med manus nr 2 så jag kan tänka på nr 3 och även börja redigera nr 1 ordentligt. Mitt mål är att kunna skicka ut till förlag i slutet av sommaren! Hejja hejja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar