söndag 20 november 2016

Kronobergs Bokmässa

Igår så var jag inne en sväng på Kronobergs bokmässa som hölls på Växjö bibliotek! Tyvärr hade jag inte så mycket tid där och jag lyckades även med konsten att inte komma ihåg att ta så mycket som ett enda kort! Inte ett enda! Hua, skäms på mig.

Jag fick med mig EN bok hem där ifrån. Antologin Svenska Spöken - En antologi ur det förgångna. Tack till världens snällaste Aengeln och Anna, från Andra Världar, för den! Har redan läst tre noveller!


Sedan fanns Sofi Poulsen på plats med sina två böcker (och med lite reklam för bok 3 och 4). Alltid lika trevligt att träffa henne, hon är så glad och positiv till allt.

Sedan hittade jag två "nya" författare som jag tyckte var lite intressanta. Den första var Mimmi Schill med sina böcker Bomberman och Bardiens beskyddare. Böckerna verkade mycket intressanta och jag gillar att hon tar in något så stort som dataspel i sin berättelse.

Den andra författaren var Marianne Wallin och hon hade med sig sin hästserie om Karin och Nina. Tre böcker fanns ute nu; Den nya ponnyn, Karins eldprov och Ninas julklapp. Den fjärde boken i serien, Kompisar och kusiner, kommer ut den 15 dec.

Jag hoppas att ni har haft en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar