lördag 17 december 2016

Deadline torka

Ja, det här inlägget skulle egentligen ha kommit ut igår, men något blev fel när jag försökte tidsinställa det. Så kan det gå..

Det här med att skriva mot en deadline är lustigt för mig. Jag kan ha väldigt bra rutiner, skriver varje dag och känner att jag kommer framåt. Kanske inte superfort eller "skriva 3 romaner om året"-tempo, men som att jag iaf kommer att kunna bli klar till sommaren som planerat. Men sedan kommer en deadline. Efter deadlinen så ska man ge respons på de andra gruppmedlemmarnas texter och mitt i allt hade vi ytterligare en deadline.

Det här totalt dödade mina rutiner. Jag är slut på kvällen och orkar inte sätta mig och skriva efter en hel dags jobbande med att skriva C-uppsats. (Jag känner att det faktiskt är helt okej också, man ska inte göra mer än man hinner och skrivandet för mig ska vara kul.) Men det är trist när jag tänker på det, för jag VILL ju bli klar med den och när jag väl sätter mig och skriver så tycker jag att det är kul. Men det är lite fascinerande. Hur lätt rutinerna rubbas och hur svårt det är att komma tillbaka till dem. Imorgon ska jag försöka skriva lite och sedan ska jag försöka att komma igång med rutinen igen. Jag har ju äntligen kommit fram till en sjukt spännande del i historien! Krig och ond bråd död!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar