söndag 18 december 2016

Den stora utrensningen!

Ja, idag var det då dags. Den stora bokutrensningen! Jag hade helt enkelt så mycket böcker att jag inte fick plats, så nu har jag rensat ut de som jag känner att jag nog inte kommer att läsa.



Så här blev det till slut. Den vänstra högen är de böcker som jag ska behålla och den högra är de som ska bort. Sedan är det tre st som jag tänkte att jag kan ge bort i julklapp. Men det blev en ganska stor utrensning och nu har jag till och med lite plats över i hyllan!

Självklart skulle katten också hjälpa till lite när det väl var tomt i lilla hyllan. Allt måste undersökas! Så, det slutade med 30 böcker som ska bort! Jissus!! Alla var dock inte olästa, utan jag rensade ut lite ur hyllan i vardagsrummet också med sådana böcker som jag känner att jag inte kommer att läsa igen. Så nu återstår bara arbetet med att lägga ut någon annons och försöka sälja dem. Är det någon du är intresserad av så är det bara att slänga iväg ett meddelande så kan vi lösa det.


  1. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann ( Excess-format inkl. skydd) av Jonas Jonasson
  2. PS: Jag älskar dig! av Cecilia Ahern
  3. Paper Towns (engelska) av John Green
  4. The Fault in our Stars (engelska)  av John Green
  5. Svart Kvinna av Fanna Ndow Norrby
  6. Kaffe med Rån av Catharina Ingelman-Sundberg
  7. Låna är Silver, Råna är guld av Catharina Ingelman-Sundberg
  8. Ishavspirater av Frida Nilsson
  9. Fan och hans moster gör en pudel av Mats Carlbom
  10. Gevär säljes pga dödsfall av David Batra
  11. Sagan om is och eld (Game of Thrones) del 1-3 av George R.R.Martin
  12. Hjärnkoll på vikten av Martin Ingvar och Gunilla Eldh
  13. Stenhuggarens dotter (Släkten #7) av Ewa Klingberg
  14. Falkens döttrar (Släkten #8) av Elvira Birgitta Holm
  15. Direktkontakt med andra sidan av Rebecca Rosen
  16. Dead and Gone (Sookie Stackhouse #9, engelska) av Charlaine Harris
  17. Hälsofällan av Ulla Gabay
  18. En vampyrs bekännelse av Anne Rice
  19. Vampyrens Märke av P.C Cast och Kristin Cast
  20. The Vampire Diaries 1 & 2 (svenska) av L.J.Smith
  21. Angelina av Andrew Morton
  22. Mördar-Anders och hans vänner av Jonas Jonasson 
  23. Divergent av Veronica Roth
  24. Några rader till svartåns finaste krokodil av PeKå Englund
  25. Trump och vredens amerika av Laura och Saska Saarikoski
  26. Forever Young av Joha Ripås (Läsex stämpel)
  27. Dödens Klackar av Rebecca Chance (Läsex stämpel) 


2 kommentarer: