onsdag 8 februari 2012

Hoppsan

Ojdå, idag visade det sig att jag hade gjort bort mig lite. Eller ganska mycket, beror lite på hur man ser det. Jag la för en tid sedan upp en recension om boken "Mer än ögat ser" på min blogg, vad jag glömde bort att skriva (även om jag tänkt att jag självklart skulle) var att det var inte jag som skrivit själva recensionen, även om jag höll med om åsikterna i den. Det va min lillasyster, Bella, som skrev den som ett skolarbete i svenskan. Dock glömde jag som sagt att skriva detta i inlägget, vilket resulterade att min syster idag ringde upp mig och förklarade att läraren hade hittat min blogg och sagt att recensionen var ett plagiat! Panik panik! Hon hade som tur va lyckats förklara för läraren att det var hennes recension och att det var hennes syster som hade bloggen, och även om läraren inte var så glad, så godtog hon det och recensionen blev godkänd.

Men fatta paniken jag fick! Jag la upp hennes recension och hon håller på att åka dit för plagiat pga att jag skarvat och glömt bort att skriva att det var hennes! Hon ska skriva ytterligare en recension till skolan som jag tänkt lägga upp, men jag tror jag väntar denna gången tills uppgiften är godkänd, och ska vara sjukt noga med att skriva att det är hennes!

Händelserik dag än så länge och den har bara kommit halvvägs. Har kommit en bit in i Solbarnet och tycker att den är hyffsat spännande än så läge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar