lördag 13 december 2014

Johannesnatten

Den här boken är lite speciell för mig. Det är första gången jag läste den, men jag fick den av en kompis till mig som sa att det var en av hennes favoritböcker som barn, och jag kan verkligen förstå det!

Matilda bor med sin mamma i en lägenhet i stan. Hon är trött på sitt gråa liv och när hon hittar en annons om ett hus som hyrs ut, så vet hon att annonsen är menad just för henne. Hon svarar, och det dröjer inte länge förrän hon och hennes mamma är indragen i en mängd mystiska saker!


Den här boken var väldigt mysig att läsa, med precis rätt mängd spänning och mysterier. Den visar hur viktigt det är att ha vänner man litar på och att de måste kunna lita på en tillbaka. Författarinnan gav under hela boken små ledtrådar till mysteriet, vilket jag verkligen gillade! Dock så är jag notoriskt trög och drog inte allt för många slutsatser som var rätt, men några iaf!

En mysbok som fick stå alldeles för länge i hyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar