lördag 6 december 2014

The Ultimate Book Tag

Jag har blivit taggad av Therése på Kattugglan att göra denna taggen. Så här kommer den! Varning för lågt inlägg!!

1. Do you get sick while reading in the car?
Japp! Jag har ett sådant där tråkigt liv där jag inte kan kolla bort från vägen utan att dö ungefär. Det här är en av de få gånger som jag känner att ljudböcker är en bra ide. (jag gillar inte att ha någon annans röst i mitt huvud)

2. Which author's writing style is completely unique to you and why?
Nja.. jag är nog en tråkig människa som inte direkt analyserar författarnas språk. Så tyvärr kommer jag inte på någon speciell här.

3. Harry Potter series or the Twilight Saga? Give 3 points to defend your answer.
Här svarar jag Harry Potter.
1. Jag levde för den här serien när jag var yngre.
2. Jag tycker att Bella klagar alldeles för mycket.
3. Magin i Harry Potter är speciell och jag kommer aldrig att glömma känslan varje gång det kom ut en ny bok.

4. Do you carry a book bag? If so, what is in it (besides books..)?
Aldrig. Om man inte räknar skolväskan då, men det gör jag inte (för det är inga roliga böcker).

5. Do you smell your books?
Ja, ibland. När de är nya. :)

6. Books with or without little illustrations?
Det kan vara mysigt med lite bilder i böckerna ibland. Men inte för mycket, jag gillar att ha mina egna bilder i huvudet.

7. What book did you love while reading but discovered later it wasn't quality writing?
Jadu, jag vet faktiskt inte riktigt. Men kanske som Therése sa, Twilight. Den har kanske inte det bästa språket direkt.

8. Do you have any funny stories involving books from you childhood? Please share!
Nja, det enda jag kan komma på just nu... är att jag började läsa fantasy-böcker för att jag hade läst ut alla hästböcker som fanns på Moheda bibliotek.

9. What is the thinnest book on your shelf?
Fan och hans moster gör en pudel.

10. What is the thickest book on your shelf?
Harry Potter and the order of the Phoenix, tar hem förstaplatsen här. Jag har dock en hög böcker utlånade till min syster, så vet inte ifall någon av dem kanske är tjockare.

11. Do you write as well as read? Do you see yourself in the future as being an author? 
Japp, och japp! Klart att jag någon dag ska bli färdig med min bok och få den publicerad!

12. When did you get into reading?
Jag vet faktiskt inte. Tror det var när jag började inse att Pollux existerade och jag kunde läsa om hästar. :)

13. What is your favourite classic book?
Tyvärr är jag väldigt dålig på klassiska böcker, så jag har nog faktiskt ingen.

14. In school, was your best subject Language Arts/English?
Nja, jag gillade engelska. Men bild var nog mer mitt ämne.

15. If you were given a book as a present that you had read before and hated... what would you do?
Tja, jag får oftast bara böcker av släktingar som vet att jag läser mycket. Så jag skulle inte ha några problem med att säga att jag tyvärr redan har läst den och fråga om det går att byta till någon ny. Och då hoppa över delen om att jag inte gillade den.

16. What is a lesser known series that you know of that is similar to Harry Potter or the Hunger Games?
ehm... pass! Jag vet faktiskt inga som är mindre kända och lika.. inte som jag kommer på nu i alla fall.

17. What is a bad habit you always do (besides rambling) while blogging?
Tja.. mitt  största problem är nog att komma på saker att skriva om. Då jag ändå läser ganska begränsat med böcker så kan jag inte direkt recensera så ofta. Sedan att jag, precis som Therése, har flera olika flikar uppe, så att allt tar mycket längre tid än vad de borde..

18. What is your favourite word?
Har inget tyvärr.. borde kanske skaffa mig ett..

19. Are you a nerd, dork och dweeb? Or all of the above?
Boknörd, spelnörd, filmnörd... japp, tror jag är nörd iaf!

20. Vampires or Fairies? Why?
hmm, frågan är ju om det är Blade eller Twilight vi pratar om här.. Jag har inte läst något med älvor, så kan nog inte uttala mig riktigt här. Så det blir väl vampyrer, fast någon mellanting av Blade och Twilight tack.

21. Shapeshifters or Angels? Why?
Shapeshifters, så coolt. Jag vill också vara en!

22. Spirits or Werewolves? Why?
hmm, Varulvar tror jag. Har inte läst något med andar...

23. Zombies or vampires?
Zombies! En av mina favoritserier just nu är The Walking Dead (tv-serien) :)

24. Love triangle or forbidden love?
Varför kan man inte bara få bli kär i någon utan problem? Jag är så trött på veliga människor! Bu för kärlekstrianglar!

25. Lastly: Full on romance books or action-packed with a few love scenes mixed in?
Action tack! Enbart romans är inte riktigt min grej...

En tagg går till xenia på kultursnack!
Jag har tyvärr noll koll på vilka som har gjort denna. Så vill du göra den, skriv ett meddelade så taggar jag dig!

2 kommentarer:

  1. Jag besvarar gärna på frågorna i The Ultimate Book tag. Min blogg är kultursnack.blogg.se

    SvaraRadera