fredag 9 september 2016

Bokbloggsjerka 9-12 sep

Den här veckan handlar jerkan om födelsedagar, och det kunde ju knappast passa bättre då jag själv fyller år på onsdag! Grattis till oss!

Har du några "bokiga" minnen av en födelsedag som ligger dig extra varmt om hjärtat? Hur skulle en perfekt födelsedag kunna se ut om du fick bestämma? Eller har du något annat att berätta som är kopplat till en födelsedag (antingen riktig eller fiktiv)?

Ett väldigt bra födelsedagsminne var när jag fick alla Harry Potter böckerna av min mamma för något år sedan. Jag hade alla när jag var yngre, men sålde dem då jag hade en period med lite knapert om pengar. Så att åter igen kunna ha alla böckerna i hyllan gjorde mig verkligen glad!

Sedan har jag väl så länge jag kan minnas ändå fått någon bok på mina födelsedagar, även om det blir presentkort oftare nu. Folk vågar inte riktigt köpa böcker till mig.

MEN, på söndag ska jag ha lite födelsedagsfika med familjen och jag ska försöka mig på att göra en boktårta! Så superspännande! (just nu iaf, fråga igen efter) Är det någon av er som har försökt er på en boktårta någon gång?

Edit:
Här kan nu kolla på hur tårtan blev!

24 kommentarer:

  1. Boktårta? Hoppas vi får se den på bloggen också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kommer den att komma upp både här och på bloggens Instagram! :)

      Radera
  2. Har aldrig försökt mig på det men du måste ju visa en bild sen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är första gången för mig med, vi får hoppas på det bästa! xD Det kommer absolut att komma en bild sen! :D

      Radera
  3. Spännande med boktårta! Jag skall också baka, fram tills i morgon kan man rösta i min blogg på olika alternativ, så bakar jag det alternativ som fått flest röster. Just nu leder moccacheesecake med kladdkakebotten och chokladflarn. Men din boktårta låter ju mycket mer spännande. Hoppas du visar bilder och berättar hur du gjorde sedan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va roligt! Ska helt klart in och rösta!
      Jag ska se hur bra det blir, men lite bilder kommer nog iaf! :)

      Radera
  4. Vad spännande med en boktårta! Skulle vara kul om vi fick se den :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt det låter med boktårta, perfekt ju :)

    SvaraRadera
  6. Jag ser mycket fram emot att få se den tårtan. Spännande :)

    SvaraRadera
  7. Boktårta?? Böcker med grädde emellan?

    SvaraRadera
  8. klart att en måste ha minst en bok på födelsedagen! bild på tårtan, tack! och varför inte hela receptet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske jag kan lägga ut :) De kommer nog på måndag eller tisdag isf :)

      Radera
  9. Boktårta låter... intressant. ;) Blir nyfiken.
    Presentkort på böcker är alldeles utmärkt, så trivsamt att få välja precis vad man vill utan kostnad. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli spännande. Börjar känna lite press nu när det är så många som vill se den! xD

      Radera
  10. Vad tråkigt att behöva sälja böcker, speciellt sådana man tycker om. Även jag vill gärna se den där boktårtan :) Grattis i förskott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Det var väldigt jobbigt. Men tyvärr var det hela serien där som var mest populär så jag kunde få in en slant.
      Ja, boktårtan kommer absolut att komma upp på bloggen sen! :)

      Radera
  11. Presentkort på bokhandel är perfekt om du frågar mig. Boktårtor är så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur! Problemet blir ju sedan när man ska försöka välja något att köpa ;) haha

      Radera