fredag 9 januari 2015

Bokbloggsjerka!!

Veckans fråga: Finns det någon tv-serie (eller hur många som helst) som du såg 2014 (eller åtminstone påbörjade förra året) som du skulle kunna tipsa om?

Och ja, för er som följt min blogg den senaste tiden så har det väl knappast gått att missa att jag blivit totalt frälst av Doctor Who! Så fantastisk serie! Och sedan finns det självklart Game of Thrones! Såg senast idag att datumet för säsong 5 har kommit ut, 12 April! IIIHhhhh!!!

Andra serier som jag följer, och självklart tycker att andra också ska kolla på, är ex. NCIS, Bones, Once Upon A Time och The Big Bang Theory. Sedan måste jag själv ta mig i kragen och se säsong 2 av Defiance!

Så ja, mer nörderi åt folket! Jag har själv börjat med "onsdags nörderi" här på min blogg(länk till en lite längre förklaring och planering) . Varje onsdag väljer jag ut en tv-serie, film-serie eller tv-spels-serie och försöker hitta saker som kombinerar mitt intresse för de serierna, och böcker! Lite svårt att förklara, men kika gärna in på första inlägget här, Doctor Who blev det (självklart!).


26 kommentarer:

  1. Har nu under jullovet försökt se ikapp NCIS, hinner inte se allting jag vill se så är skönt när serierna har lite uppehåll så manhinner se ikapp några :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag det är nog det enda positiva med pauserna ;) Själv så har jag aldrig följt serien på tv, men ska iaf nu börja på säsong 11 :)

      Radera
  2. Bones är nog den enda av de här serierna jag tittat något avsnitt på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oohh! :D Du har missat något! :D det beror självklart vad man har för stil, men testa något avsnitt av varje och se om du gillar något av dem. Jag älskar dem allihopa! :D

      Radera
  3. NCIS följde jag slaviskt i många säsonger, men tyckte det började bli lite same same. Bones följer jag fortfarande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Bones gillar jag mycket. Såg typ 3 säsonger när jag var i USA hos min kompis! :D haha

      Radera
  4. Håller med, mer nörderi och tardisar till folket :-)

    SvaraRadera
  5. Dr Who vill jag se, det glömmer jag hela tiden. Råkade se originalserien och tyckte den var jättetrist så att den nya är bättre har liksom tagit ett tag att begripa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, den nya börjar ju med Doctor #9 :) Det är en serie som mina kompisar har tjatat på mig länge att jag ska se, och nu när jag började så är jag helt fast! :D

      Radera
  6. Längtar ihjäl mig till femte säsongen av Game of thrones :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen!! :D Jag kommer inte kunna sitta still i soffan när det börjar!!! :D

      Radera
  7. Dr Who har ju lite kultstatus, inte minst bland bokbloggare ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, såg klart säsong 4 idag, så nu börjar jag med Doctor #10 :)

      Radera
  8. Har valt bort Game of Thrones. Fel beslut, antagligen ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det beror väl på vad man gillar :) t.o.m jag kan tycka att det är segt ibland :)

      Radera
  9. Dr Who har jag börjat se men fastnad i mitten av första säsongen, får kanske bli ändring på det nu! =)

    SvaraRadera
  10. Jag vill så gärna förstå storheten med Doctor Who, men gör det inte. Men längtar liksom du tills i april! :D wiiiee! :D

    SvaraRadera
  11. Game of thrones står på min måste-lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag låter bra! ^_^ Jag hoppas du gillar den! :D

      Radera
  12. Jag ser en del av dina tips, men inte alla. så mycket serier, så lite tid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. eller hur!! och sen måste man ju ha tid till att läsa också! o.O 48h på ett dygn, ja tack! :P

      Radera