torsdag 22 januari 2015

Testat FORCEdraft

Japp, som jag sa i måndags så skulle jag testa ett nytt skrivar-program i tisdags! Det blev dock testat igår istället, men vad gör det? Programmet är alltså skapat för att stänga ute ALLT tills du har uppnått ditt mål. Det kan vara att skriva en viss tid eller ett visst antal ord. Och nej, det GÅR INTE att stänga av innan dess.

Det här insåg jag idag var helt briljant, och samtidigt så gav det mig en mindre hjärtattack! Jag hade missat den lilla (läs gigantiska) detaljen att man kunde klicka på logon högst upp på sidan för att se hur många ord man hade kvar eller hur mycket tid det var kvar.


Det var även där man skulle klicka för att få fram alternativet "Save and Exit" när man hade nått sitt mål. Jag trodde att något sådant skulle dyka upp automatiskt och blev väääääldigt nervös över att något var fel (hade jag råkat skriva 10 000 ord istället för 1000?!?!) när jag insåg att jag borde ha kommit upp i mitt mål nu... för ganska länge sedan! Tur att jag har både telefon och platta med internet (för jag kunde ju inte stänga av programmet för att kolla internet, det var ju hela poängen med det!).. och ja, det stod ju ganska tydligt på deras hemsida!

Ja jisses, så mycket panik över egentligen ingenting. Men nu vet jag det, så nästa gång blir det kanske bara 1000 ord, och inte 1967... jag har svårt att ens vara arg just nu....

2 kommentarer:

  1. Det låter som ett intressant program. Får nog testa det nån gång, det är ju så lätt att bli distraherad. Men jag skriver ju för hand först så det får i så fall bli när jag renskriver på datorn

    SvaraRadera