måndag 5 januari 2015

onsdags-nörderi

Nu har jag fått en liten idé! Jag har tänkt, att varje onsdag så ska jag lägga upp bilder som "binder ihop" mina olika nörderier. Liksom många andra gillar jag många olika spel och tv-serier, och väldigt ofta kan man hitta de mest fantastiska nörderi-saker på nätet där folk har kombinerat sina intressen.

Jag ska alltså välja ut en tv-serie, film-serie eller tv-spels serie, och sedan lägga upp häftiga bilder där folk har inspirerats och skapat något nytt! Jag känner att jag inte är världens bästa på att förklara, men förhoppningsvis så förstår ni vad jag menar på onsdag!

Jag skulle också gärna ta emot tips på vad detta "event" skulle kunna kallas, så skriv gärna en kommentar om det!

Först ut kommer att bli Doctor Who, då jag är helt galen i den serien just nu (har dock bara sett till S04, doctor #10). Men ge mig gärna tips på om ni vill att det är någon speciell serie ni vill att jag ska ta med!

Några som kommer:

Tv-serier:
  1. Game of Thrones
  2. Once Upon A Time
  3. The Walking Dead 
  4. Merlin
Filmer:
  1. Sagan om Ringen
  2. The Hobbit         (ja, det får bli två olika!)
  3. The Hunger Games
  4. Narnia
  5. Harry Potter
Spel:
  1. Zelda
  2. Super Mario



2 kommentarer:

  1. Merlin <3 Jag ska börja se på Doctor Who, men det är svårt att veta var man ska börja. Kanske genom att skaffa Netflix? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, älskade Merlin!! <3 hihi ja, det är kanske en idé. jag har ingen aning om vila säsonger Netflix har dock :) Du ska börja kolla på S01, med Doctor #9 :) Det var där jag började, och där de flesta börjar nu för tiden :)

      Radera