tisdag 27 mars 2018

The Ship of the Dead

Varning för spoilers från tidigare delar!

Ni vet att jag älskar Rick Riordan och den senaste boken som jag lyssnade på var Ship of the Dead (Magnus Chase #3). Tyvärr har jag insett att de här böckerna måste läsas, uppläsaren lyckas inte alls med att fånga skämten och ironin som är i boken. Boken är 12h 58min lång och uppläsare är Michael Crouch.

Magnus Chase, a once-homeless teen, is a resident of the Hotel Valhalla and one of Odin's chosen warriors. As the son of Frey, the god of summer, fertility, and health, Magnus isn't naturally inclined to fighting. But he has strong and steadfast friends, including Hearthstone the elf, Blitzen the dwarf, and Samirah the Valkyrie, and together they have achieved brave deeds, such as defeating Fenris Wolf and battling giants for Thor's hammer, Mjolnir. 

Now Magnus and his crew must sail to the farthest borders of Jotunheim and Niflheim in pursuit of Asgard's greatest threat. Will they succeed in their perilous journey, or is Ragnarok lurking on the horizon?

Nu bär det av igen. Som i princip alla Rick Riordans gudaböcker så är det dags för uppdrag och våra unga hjältar måste den här gången ge sig ut för att stoppa Loke, innan han hinner få Naglfar redo att segla och därmed starta Ragnarök.

Magnus får även i den här boken lära sig att han verkligen behöver sina vänner, nästan lite för mycket. Men han är en härlig person och det är ändå kul att det är just han som är huvudpersonen. Men seriöst, vi behöver en spinoff med Alex Fierro! Älskar hon/han! (Ja, Alex är ickebinär och helt klart min favoritkaraktär i böckerna.) Samirah är också härlig och det var verkligen kul att se hennes utveckling.

Boken är spännande och även om det inte blev samma sak att lyssna på boken som att läsa, så skrattade jag högt vid väldigt många tillfällen även till den här boken. Den är härlig och alla karaktärerna har verkligen sin grej som de är bra på och som de bidrar med till gruppen.

Den här serien är verkligen underbar och jag rekommenderar den verkligen till alla som vill ha ett lite lättsammare äventyr, med jämställda och spännande karaktärer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar