lördag 31 december 2011

Bokåret 2011

Jag skulle vilja skriva en sådan fin sammanfattning av året som "The curious case of the books" och  "eli läser och skriver". Men det tror jag inte att jag kan.. så jag försöker mig på en egen variant.

Skolan har dominerat mitt liv de senaste åren, detta året har inte varit något undantag. Får plugga en hel del mer än "vanliga" människor pga mina läs- och skrivsvårigheter. Hela våren blev inte en enda bok läst. INTE EN ENDA! När sommaren väl kom så kunde jag slappna av och fick lite böcker av farmor och då blev det fart på min slappa lilla läshjärna. Läste Skuggvandrare och Blodets röst av Magnus Nordin, Fallen ängel av Becca Fitzpatrick och Mer än ögat ser av Melissa Marr.

Hösten fortsatte med (i oordning): 

  • Under din hud, fortsättningen till Mer än ögat ser.  
  • Frost av Maggie Stiefvater
  • Förvriden av Frida Edman
  • Jag saknar dig, jag saknar dig! av Peter Pohl
  • Låt den rätte komma in av  John Ajvide Lindqvist
  • Skuggvarelser av Magnus Nordin
  • Eragon av Christopher Paolini (ljudbok, omläsning)
Så det blev 11 böcker till slut, om jag nu inte glömt någon. Det blev även en novelltävling och lite mer skrivande på min bok, man kan ju hoppas att jag blir klar med den någon dag. 

Inför 2012 ska jag försöka att fortsätta läsa och skriva här på min blogg. Jag ska även försöka skriva lite mer och ev. börja klicker-träna Jojkka. Ska fortsätta försöka "hålla koll" på boksverige och hänga med i vad som händer. Fram till sommaren ska jag förhoppningsvis åka utomlands och vara borta 1år, men detta ska nog inte påverka bloggen allt för mycket. Jag ska försöka läsa och skriva precis som vanligt, kvällar är bra att ha! 

Jag vet inte om jag borde ha några nyårslöften, men det skulle väl isf bara vara att alltid ha en bok. Behöver inte läsa mycket, men att alltid ha en bok igång. 

Till sist får jag väl önska alla människor där ute ett riktigt Gott nytt år!


1 kommentar:

  1. Att alltid ha en bok tycker jag låter som ett ypperligt nyårslöfte :)
    När jag pluggade hann jag inte heller läsa så mycket, men det var desto roligare att bara nöjesläsa sen när plugget var slut!

    Hoppas du får ett bra bokår =)

    Kram

    SvaraRadera