torsdag 17 maj 2012

100-inlägg idag

Idag har jag varit en ytterst tråkig person tror jag.. Jag skrev lite på förmiddagen, sedan har jag bara tvättat och läst resten av dagen! Jag har kommit ytterligare 150sid i Arvtagaren idag, så snart kommer jag förhoppningsvis kunna läsa ut den!

Det här är för övrigt mitt 100e inlägg på min blogg! Tyvärr har jag nog inget överdrivet roligt att fira det med,inga tävlingar eller liknande. Men jag tänkte ändå skriva om två speciellt inressanta blogginlägg som jag läst idag.

Den första, är ett inlägg från Nellas bokplanet. Hon skrev igår(jag läste det idag) ett inlägg om HÄSTBÖCKER! Det är för mig något otroligt roligt att läsa att det är fler än jag som har läst en massa hästböcker när jag var ung. Hon skrev om Pollux, en hästbokklubb som jag var med i väldigt länge och har många böcker ifrån. Med tanke på hennes inlägg ska jag kolla igenom alla böckerna som jag har hemma i lådorna, och se om jag kanske kan göra några video-inlägg om dem eller något liknande. Sedan tänkte jag läsa igenom några gamla favoriter.

Bilden är tagen från inlägget i Nellons blogg.
Det andra, är ett inlägg från Nellons bokblogg. Hon har idag lagt upp ett inlägg om att matcha sin bok med nagellack, något jag tyckte var jättekul. Jag har på senare tid funnit det väldigt roligt med nagellack... jag har krackelerande lack, magnet nagellack och vanliga färger och även en smal pensel som jag kan måla mönster på naglarna med. Så jag tänkte att jag skulle sno idén och göra den lite till min egen.. om jag nu har tillräckligt med fantasi vill säga. Så förhoppningsvis ska jag få upp en bild innan helgen är slut, på när mina naglar matchar en bok!

2 kommentarer: