torsdag 20 februari 2014

Byte av bok!

Jag hoppas att alla där ute har en bra vecka! Personligen så spöar skolan skiten ur mig, eller något i den stilen. Ikväll bestämde jag mig för att "ta ledigt", efter att ha varit i skolan från 8-17.30 o pluggat.

lånad från Google.


Jag har äntligen sett på filmen Ender's Game! Jag gillade den verkligen! Kanske gick lite snabbt framåt, men jag är inte sådan att jag brukar sönderanalysera filmer/böcker. Det enda jag brukar fråga mig efter, är om jag gillade den eller ej, och kanske i så fall varför. Men detta har ju iaf fått mig att kolla på böckerna (som jag tyvärr inte äger). Fyra stycken ska det tydligen vara. Vi får se om jag kan få tag på den första någon gång snart.
      Samtidigt läste jag på Goodreads att författaren är en riktig skitstövel... så jag ska tydligen förbereda mig på extremt mycket "tjejer kan inget". Skriven -85, men ändå..


Angående rubriken till det här inlägget, så tänkte jag också meddela att jag tagit en paus ifrån Magikerna, och istället läsa The Hobbit! Jag har kollat så mycket på tvåan nu, att jag bara känner att jag måste läsa boken så jag får veta hur det går för mina favoritkaraktärer! (även om jag självklart vet att de har ändrat mycket när det kommer till karaktärer och handling från bok till film!)

4 kommentarer:

  1. Åh, jag såg enders game häromdagen. Väldigt bra, men jag blev ändå lite paff över att så mycket fattades som var med i boken. Men så är det ju ofta :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja, de måste få ihop en bra film av det, och då brukar inte detaljer eller "oviktiga" händelser få komma med :P Men gillade du boken? :)

      Radera
    2. Nej men precis :P Ja jag tyckte om den. Tänkte jag skulle försöka läsa andra boken snart och se om den är lika bra :)

      Radera
    3. Okej! det var ju positivt. Kollade på Goodreads, och det var sådan otrolig spridning på kommentarerna! Ska sätta upp den på min "att läsa"-lista! :D

      Radera