tisdag 4 februari 2014

Science Fiction Bokhandeln i Göteborg

Helgen 24-26 jan var jag på konferens i Göteborg. Och förstå hur glad jag var, då vi bodde ett kvarter från Sci-Fi bokhandeln!!! ..... trodde jag... Det visade sig att den hade flyttat ca 7 kvarter bort från där jag bodde. Men inte skulle de stoppa mig! På söndagen blev det en tur på stan med min farbror och hans fru, och självklart drog jag med dem till bokhandeln (som hans fru tydligen aldrig varit i, vad hon mindes iaf).. så det tyckte jag var lite kul, att visa mitt himmelrike! haha men skämt o sido, det var underbart! Bodde jag i Gbg skulle jag vara där OFTA!!

Hade det inte varit så att jag faktiskt gick med två andra människor, skulle jag lätt kunnat stanna i affären någon timme till...eller två! Men då jag vet att inte alla är lika förtjusta i böcker som jag, så bestämde jag mig oerhört fort (för att vara mig) för två böcker som jag skulle köpa! Och med oerhört fort, menar jag ca 20-30min... jag kan utan problem vela runt i en affär i någon timme eller två som sagt..


De här två blev det! The Bitter Kingdom (Fire and Thorns #3) och Magikerna! Magikerna för att jag hört så mycket bra om den och är oerhört nyfiken på den, och The Bitter Kingdom för att jag bara MÅSTE veta hur serien slutar! Andra boken, The Crown of Embers, slutade med en riktig cliffhanger! 

Sedan tog jag lite bilder på de nya lokalerna, tyvärr bara på nedervåningen då jag helt enkelt glömde när jag gick där uppe! Men på övervåningen(entréplan), fanns väldigt mycket "nördsaker" och prylar och där nere fanns böckerna. Här hittar ni Sci-Fi bokhandelns hemsida. Tyvärr är inte den riktigt uppdaterad ang. Gbg butiken..

Sett från trappan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar